Artikkeli
Markkinoinnin pöydän molemmat puolet tutuksi
, Pauliina Määttä
Next Gen Marketing Professionals on tuleville markkinoinnin ammattilaisille tarkoitettu valmennusohjelma, jonka tavoitteena on pitää suomalaisen markkinointiosaamisen taso kilpailukykyisenä myös tulevaisuudessa. Ohjelma antaa ainutlaatuisen mahdollisuuden sukeltaa suomalaisten huippumarkkinoijien maailmaan.
Ohjelman aikana osallistujat pääsevät työskentelemään kahdeksan kuukauden ajaksi suomalaisten huippubrändien parissa. Samanaikaisesti Aalto EE kouluttaa osallistujia ja tukee heidän työelämätaitojaan, jolloin tulevat markkinoinnin ammattilaiset pääsevät soveltamaan uusia oppeja tehokkaasti käytäntöön. Ohjelman päättyessä osallistujilla on kattava näkemys markkinointitoiminnosta yrityksessä sekä markkinointi- ja mediatoimistossa. Vuonna 2018 ohjelmassa ovat mukana Valio, Roschier ja DNA.
Ohjelmaan osallistuvilla yrityksillä on mahdollisuus päästä kasvattamaan ja kouluttamaan monipuolisia osaajia omiin organisaatioihinsa omien tarpeidensa pohjalta. Osallistujilla on erinomaiset lähtökohdat työskentelyn jatkamiseen organisaatioissa valmennusohjelman päätyttyä.
Aloitus
Hinta:
Ohjelma on tarkoitettu vastavalmistuneille tai valmistumassa oleville korkeakouluopiskelijoille, joilla toivotaan olevan jo jonkin verran kokemusta markkinoinnista, viestinnästä tai markkinatutkimuksesta.
Ohjelman tuleviin toteutuksiin voivat toimialasta riippumatta osallistua organisaatiot, jotka haluavat kasvattaa itselleen markkinoinnin huippuosaajia ja tuoda omaan toimintaan uutta näkemystä ja energiaa.
”Parempaa ei voisi toivoa vastavalmistuvana.”
”Olin myös miettinyt kumpi olisi oma paikka: toimiston vai asiakasyrityksen puolella. Ohjelma tarjosi ainutlaatuisen mahdollisuuden päästä kurkistamaan pöydän molemmille puolille.”
”Pääsin tarkastelemaan markkinointia monesta eri näkökulmasta, kehittämään omia taitojani mitä erilaisimmissa tehtävissä ja sopivissa määrin myös poistumaan mukavuusalueeltani.”
Next Gen Marketing Professionals -ohjelma koostuu työskentelyjaksosta projektivastuullisissa tehtävissä suomalaisten huippubrändien parissa sekä tutustumispäivistä markkinointi-, media- ja/tai markkinatutkimustoimistossa.
Näiden työskentelyjaksojen lisäksi Aalto EE järjestää osallistujille koulutuspäiviä, jotka keskittyvät ajankohtaisiin markkinoinnin ja projektinhallinnan teemoihin. Koulutukset keskittyvät mm. itsensä johtamiseen, markkinoinnin analytiikkaan, kansainvälistyvään liiketoimintaan sekä brändien johtamiseen. Osallistujat saavat ohjelman aikana itselleen myös kokeneen mentorin sekä aktiivista tukea työelämässä toimimiseen.
Viisi koulutuspäivää
Koulutuksissa lisätään osallistujien osaamista tehtävissään
8 kuukautta työskentelyä
Kokemusta monipuolisista markkinoinnin ja viestinnän projektitehtävistä
Jatkuva mentorointi ja tuki
Osallistujat saavat tukea työelämään sekä Aalto EE:ltä että kokeneelta mentorilta