Vastikään tehdyn tutkimuksen mukaan Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun markkinoinnin laitos on Pohjoismaiden ykkönen. Tulos perustuu vuosina 2005 – 2015 alansa arvostetuimpiin akateemisiin julkaisuihin päässeiden artikkeleiden määrään. Aalto-yliopiston 71 artikkelia on huomattavasti enemmän kuin esimerkiksi jaetulle neljännelle sijalle yltäneiden Tukholman kauppakorkeakoulun ja Hankenin 40.
- On tärkeää altistaa oma tutkimus tiedemaailman keskustelulle. Arvostetuimpiin akateemisiin julkaisuihin pääseminen kertoo suoraan laitoksen ja yliopiston tieteellisestä tasosta. Markkinoinnin laitoksella tehdään kansainvälisesti merkittävää ja uskottavaa tutkimusta, kertoo markkinoinnin laitoksen tutkija ja Aalto EE:n akateeminen johtaja Mikko Laukkanen.
Tuore ja kansainvälisesti tunnustettu tutkimus on perustana myös Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) koulutuksissa.
- Pääsemme hyödyntämään viimeisimpiä kansainvälisesti tunnustettuja tutkimustuloksia asiakkaidemme eduksi. Ne vahvistavat entisestään uskottavuutta ja luottamusta tarjoamaamme koulutukseen, korostaa Laukkanen.
Myös koko Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu menestyi Pohjoismaisten yliopistojen kauppatieteellisen tutkimuksen vertailussa. Se oli paras suomalaisista yliopistoista ja sijoittui toiseksi heti Kööpenhaminan kauppakorkeakoulun jälkeen. Pohjoismaisista tulee noin 5 prosenttia kaikista alan johtavien akateemisten julkaisujen artikkeleista, mikä on merkittävä tulos verrattuna väestömäärän. Erityisesti suomalaisten kauppakorkeakoulujen julkaisujen määrä on noussut.
Tutkimuksen teki Vaasan yliopisto ja se kuuluu hankkeeseen, joka selvittää kauppatieteellisen ja taloustieteellisen tutkimustoiminnan kehitystä ja nykytilaa Suomessa ja muissa Pohjoismaissa. Tutkimustulokset julkaistaan Nordic Journal of Business -tiedelehdessä.
Lisätietoja
Mikko Laukkanen
Academic Director
Aalto University Executive Education
Puh. 010 837 3732
mikko.laukkanen@aaltoee.fi