KTM Elina Kukkonen väittelee ensimmäisenä vuonna 2013 aloitetusta Aalto Executive DBA -tutkinto-ohjelmasta (Doctor of Business Administration). Hänen DBA-väitöskirjansa aiheena on asiakkuuksien johtaminen digitaalisessa liiketoimintaympäristössä. Tutkimus tunnistaa kolmen tyyppistä asiakkuuksista yritykselle syntyvää arvoa: taloudellista, sosiaalista ja vierailija-arvoa.
”Yritykselle syntyy asiakasarvoa paitsi ostoista, merkittävästi myös asiakkaan suosittelusta sosiaalisissa verkostoissa. Etenkin mainosrahoitteisissa sivustoissa ja palveluissa myös asiakkaan verkkokäyttäytymisestä syntyy arvoa. Lisäksi yhä useammin jokainen kuluttaja- ja yritysasiakas on osa yhä suurempaa digitaalista verkostoa, ja verkostojen merkitys asiakkaan ostopäätöksissä on kasvaa”, tiivistää Elina Kukkonen.
Verkkoympäristössä asiakkuuksien johtamisessa asiakasdatan sekä analytiikan hyödyntäminen on suuri mahdollisuus. Elina Kukkonen pystyi hyödyntämään DBA-väitöksessään usean vuoden johtamiskokemustaan media-alalta. Hänen vahvuuksinaan on brändi- ja markkinointiosaaminen sekä painetuista että digitaalisista kanavista.
Mikä on Aalto Executive DBA – Doctor of Business Administration –ohjelma?
Aalto Executive DBA (Doctor of Business Administration) -ohjelma on suunnattu kokeneille johtajille, jotka haluavat suorittaa tohtorintutkinnon työn ohella. Se on työelämälähtöinen ja tutkimus on soveltavaa. DBA on maailmalla tunnustettu tutkinto, joka on mahdollista suorittaa useissa johtavissa kouluissa, kuten Harvard Business Schoolissa.
Samaan tapaan kuin Aalto Executive MBA ja Aalto MBA -tutkinto-ohjelmat, DBA ei kuulu suomalaiseen tutkintojärjestelmään. Tutkinnon myöntää kuitenkin akkreditoitu Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu. Aalto Executive DBA -ohjelman voi suorittaa työn ohella 3–6 vuodessa. Maksullinen ohjelma käynnistyi vuoden 2013 alussa.
DBA-ohjelman akateemisena johtajana toimii Aalto-yliopiston markkinoinnin laitoksen professori Henrikki Tikkanen.
DBA-väitöstilaisuus
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu tarkastaa KTM Elina Kukkosen DBA-väitöskirjan ”Gaining more Value from Customer Relationships in the Digital Business Environment” perjantaina 1.4.2016 klo 12, Aalto University Executive Education, Mechelininkatu 3 C, Helsinki. Kustoksena toimii professori Jari Salo ja vastaväittäjänä apulaisprofessori Johanna Frösén.
DBA-väitöskirjatilaukset ja tiedustelut
Kirja on lueattavissa Aalto-yliopiston kirjaston sivuilla
Elina Kukkonen, Puh. 010 665 2333, elina.kukkonen@almamedia.fi
Lisätiedot
Mikko Laukkanen
akateeminen johtaja, KTT, Aalto University Executive Education
Puh. 010 837 3732
mikko.laukkanen@aaltoee.fi
Henrikki Tikkanen
professori, Aalto-yliopisto
Puh. 050 5734174
henrikki.tikkanen@aalto.fi
Ohjelman sivut
www.aaltoee.fi/aaltoexecutivedba
Aalto University Executive Education Oy
Aalto University Executive Education tarjoaa korkealaatuisia liikkeenjohdon kehittämispalveluja (Aalto EE) ja asiantuntijoiden täydennyskoulutusta (Aalto PRO) sekä palveluita yrittäjyyden kehittämiseksi (Aalto ENT). Monipuolisessa kokonaisuudessa yhdistyvät käytännön osaaminen ja Aalto-yliopiston uusin tutkimustieto. Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi Aalto EE tarjoaa ohjelmia Puolassa, Ruotsissa, Etelä-Koreassa, Taiwanissa, Kiinassa, Indonesiassa, Iranissa sekä Baltiassa ja Venäjällä. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,4 prosentin parhaimmistoon.