Aalto EE tukee tunnettuja suomalaisia yrityksiä jalansijan vahvistamisessa Yhdysvaltain markkinoilla

Mukana ohjelmassa ovat tunnetut suomalaiset design- ja kuluttajabrändit Reima, Valio, Marimekko, Fazer sekä Kalevala Korun Lapponia.

27.9.2017

Johtajuusosaaminen, paikallinen markkinatuntemus sekä brändi- ja designosaaminen ovat kansainvälisille markkinoille tähtääville yrityksille elintärkeitä. Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) Design for Success -ohjelma tukee Yhdysvaltojen markkinoilla jalansijaansa kasvattavia yrityksiä ja vahvistaa jo siellä toimivien menestystä. Mukana ohjelmassa ovat tunnetut suomalaiset design- ja kuluttajabrändit Reima, Valio, Marimekko, Fazer sekä Kalevala Korun Lapponia.

- On hienoa olla rakentamassa ohjelmaa, jossa vahvat suomalaiset kuluttajabrändit haluavat yhdessä edistää onnistumistaan Yhdysvaltojen markkinoilla. Yritysten erilaiset painopisteet huomioiden ohjelman ytimessä on tuote- ja brändiportfolioiden kehittäminen sekä ylipäänsä kansainvälisten brändien ja markkinoinnin johtaminen, kertoo Mirjami Mäkinen, Senior Advisor, Aalto EE.

Ohjelmassa hyödynnetään Design Thinking -menetelmää, joka on käytännönläheinen ja luova tapa ratkaista liiketoiminnan haasteita. Jaana Beidler, muotoilun professori Aalto-yliopistosta, toimii menetelmän yhtenä asiantuntijoista ohjelmassa. Hänellä on myös vahva Yhdysvaltojen markkinoiden tuntemus yli kahdenkymmenen vuoden ajalta johtotehtävistä mm. Nikella ja Patagonialla.

Paikallinen kumppaniverkosto avainasemassa

- Oikeat yhteistyökumppanit luovat merkittävän pohjan onnistumiselle. Menestyvän brändin rakentamisen ja johtamisen kannalta toimittaja- ja kanavavalinnat ovat yksi olennaisimmista elementeistä. Aalto EE on tuonut ohjelmaan paikalliset markkinat sekä toimialojen nyanssit tuntevia osaajia yritysten tueksi, sanoo Aalto EE:n liiketoimintajohtaja Minna Wickholm.

Koska menestystä ei rakenneta yksin Suomesta käsin, osallistujayritykset tekevät Yhdysvaltoihin heille räätälöidyn matkan, joka edesauttaa kumppaniverkoston luomista ja markkinaosaamisen kehittämistä.

- Tekes osoittaa ennakkoluulottomuutensa tukiessaan vahvasti markkinointilähtöisen ohjelman osallistujayrityksiä, Mäkinen korostaa.

Vuoden kestävän ”Design for Success – Finnish Brands to the US Markets” -ohjelman aikana keskeiset opit ja kokemukset kerätään yhteen ja jaetaan Aalto Leaders’ Insight -sisältövirrassa.

Lisätiedot

Minna Wickholm
Business Area Director, Aalto EE
Aalto University Executive Education Oy
Puhelin: 010 837 3723
minna.wickholm@aaltoee.fi

Aalto University Executive Education Oy

Aalto University Executive Education tarjoaa korkealaatuisia liikkeenjohdon kehittämispalveluja (Aalto EE) ja asiantuntijoiden täydennyskoulutusta (Aalto PRO) sekä palveluita yrittäjyyden kehittämiseksi (Aalto ENT). Monipuolisessa kokonaisuudessa yhdistyvät käytännön osaaminen ja Aalto-yliopiston uusin tutkimustieto.

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Baltiassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Venäjällä ja Vietnamissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.